fetes464.gif

Sari Sarkomaa ilmoitti jättävänsä ministerin pestin lasten takia, jatkaa kuitenkin eduskunnassa.

Tänä aamuna Anja Snellman arvioi, että hänen mielestään temppu oli ikävä Suomen naisille, tämän jälkeen ajatellaan, että naista ei  valitakaan johonkin tehtävään, koska kaikki voivat tehdä niin.  Lisäksi Anjan mielestä Sarkomaa on tehnyt virhearvion ottaessaan pestin vastaan ja kuvitellessaan siinä vaiheessa voivansa  ministeriyden ja perheen yhdistää.  Ja että miksikäs hänen miehensä ei jäänyt kotiin? 

Ainakaan tässä tapauksessa hänen poisjäämisensä ei aiheuttanut tuota pelättyä reaktiota vaan hänen tilalleen valittiin toinen nuori nainen, pienen lapsen äiti.

Minä en ymmärrä.  Ihan kuin nainen eläisi ja hänen kuuluisikin elää kuplassa.  Siis voihan olla niin, että tilanteessa virhearvion tekikin Sarkomaan mies - kuvitteli selviävänsä vaimonsa lisäntyneestä poissaolosta muttei selvinnytkään.Tai hänen toimenkuvansa on muuttunut tässä vaiheessa sellaiseksi, että ota tämä tai saat kenkää. 

Sarkomaalla on kuitenkin joka tapauksessa kansanedustajuutensa, tuli millainen lama tahansa.    Vastuunsa tunteva nainen tekee silloin mielestäni johtopäätöksensä ja ratkaisunsa - hän ei elä kuplassa vaan ottaa huomioon perheensä.  Minä en ajattele että päätös on yksin hänen vaan hänen perheensä.

Miksi meidän naisten kohdalla aina ajatellaan ja pelätään yleistämistä - jos tämä yksi teki näin, muutkin tekevät näin.  Mitäs jos Sarkomaan mies olisi tehnyt niin - eikö hänenkin pidä pelätä kaikkien muiden miesten puolesta?

Ministerien ikä näyttää alenevan muuten kovaa vauhtia ja varsinkin naiset ovat nuoria ja nättejä.  Vai olenko minä vaan nyt niin vanha, että ennen ministerit näyttivät vanhoilta? 
Miehiä he ainakin olivat aina minun nuoruudessani eivätkä aina ollenkaan niin näyttäviä näöltään. 

Juu, on meilläkin ollut vanhempiakin naisia eikä aina parhaita missimittarilla, mutta nyt on näin.  Yhdistettynä perheen perustamisen nousseeseen ikään vaativat työt ja elämän ruuhkavuodet kotirintamalla osuvat yhä useammin yksiin.

Minun mielestäni sen minkä Suomen naiset tässä jupakassa kenties hävisivät sen Suomen lapset voittivat ja minä olen iloinen heidän puolestaan:) 

fetes820.gif
P:S. Yllättävän vähän olen blogeissa törmännyt asiaan, mutta ainakin Ikkunaiines otti siihen kantaa heti tuoreeltaan.  Apua, huomaan että firefoxini ei anna tänään osoitteita näkyviin tuonne osoiteriville, linkitän iineksen jahkas saan selvitettyä assian.