Soneran asiakaspalvelusta, joka on huonoa - pitkät jonot ja asiantuntematonta.

"Hyvä kuluttaja-asiamies!

Asiani kuulunee ryhmään 'erilaiset epäkohdat kulutusmarkkinoilla'.

Soneran asiakaspalvelun toimintaa ihmettelen suuresti onko tämä enää laillistakaan.
Heillä on ilmainen asiakaspalvelunumero, johon olen ukkosten takia joutunut olemaan yhteydessä useamman kerran tänä kesänä.  Asiakaspalvelu ilmoittaa aina:'jonon pituus on yli 20 min'.

Soitin sitten Soneran normaaliin keskusnumeroon, siis maksulliseen, koska en ennättänyt jonottaa ja asiallakin oli kiire. Keskus lupasi yhdistää - no tietysti asiakaspalveluun.  Minä siihen, etten sinne halua kun siellä on niin pitkä jono.  Keskus sanoikin, että ette joudu jonoon, tämä puhelu menee ensimmäiseksi!  Ja niin menikin, vanha tuttu tietämätön asiakaspalveluhan se siellä, mutta vastasi nyt heti.

Eli ei ole ihme, ettei pystytä tarkkaa aikaa ilmoittamaan jonolle, kun sivusta tulee maksullisia puheluita jonon alkuun.  Luulisi kyllä, että maksullisille pitäisi sitten olla ihan omat palvelijat???

Toinen onkin sitten tuo tietämys - kas kun ainakaan näihin meidän ongelmiin ei ole asiakaspalvelusta saatu apua, koska heillä ei ole teknistä tietämystä asioista.  Puhelua siirretään sinne ja tänne - tosin nyt maksullisessa puhelussa, kun sanoin ettei ole aikaa eikä rahaakaan roikkua tässä kaikkien kanssa puhelemassa asiakaspalvelija lupasi ottaa asiasta selkoa ja soittaa minulle.

Kysymykset siis:
1) Mikä on kohtuullinen aika, jonka voi joutua odottamaan linjoilla?
2) Onko oikein, että maksullinen puhelu menee samaa palveluun jonon ensimmäiseksi?
3) Onko tosiaan niin, että asiakaspalvelun ei tarvitse hallita teknistä puolta lainkaan?

Iloista ja ystävällistä väkeä he kyllä ovat, siitä ei voi valittaa."

Saapa nähdä hukkuuko isompien asioiden joukkoon vai tuleeko vastauksia...