Jippii, tänään on se päivä, jolloin olen luvannut itselleni, että saan laittaa ikkunoille sisällekin kyntteliköt, 24.11.  Nythän on niin, että kyntteliköt voi laittaa ikkunalle vasta sitten kun ikkunat on pesty.  Olen siis ottanut tupla-annoksen rohtoa ja pesen ikkunat, siis sisältäpäin, koska tänä syksynä se on jäänyt tekemättä odotellessani selän paranemista.  Toivon hiljaa mielessäni, että Isännyys tuo myös havuja metsäreissultaan, että saan niitä kukkalaatikoihin.  Olen odotellut pyytämättä, mutta kun eilen kysäisin ei ole kuulemma tullut mieleen, vaikka hän päivittäin metsissä kulkeekin8)

Lauantaina olin kasvihuoneella siivoamassa Kaksosten luokan luokkaretkitoimikunnan kanssa - minä kylläkin katsoin päältä ja keittelin kahveita, vähän vaan tyhjiä muovilootia siirtelin, kymmnenen tunnin päivä siitä matkoineen tuli.  Lisäksi on lähipäivinä tiedossa kaikenlaisiin myyjäisiin valmistautumista ja koulukummina oloa eli ihan meinaa tulla kiireinen olo.

Leipää kävin ostamassa lisää ja siinä tuli mieleen ihmeellinen uutinen viime viikolta.  Mitään hämmästyttävää ei ole siinä osassa uutista, että Suomen viime kesän viljasato oli huonolaatuista märän loppukesän vuoksi, joten joudutaan tuomaan viljaa ulkomailta. 

Ihmeellistä uutisessa oli se, että tuontivilja nostaa leivän hintaa.  Juuri kun minut on saatu uskomaan, että on oikeastaan ihan laitonta tuottaa ruokaa Suomessa, kun se on niin kallista -  ulkomailta saa paljon halvemmalla...  Osaisitkohan sinä selittää minulle, kun minä tyhmä en ymmärrä kuinka se halpa tuontivilja nyt sitten kumminkin nostaa leivän hintaa...?!?

Ohrapelto näytti vielä elokuun alussa ihan hyvältä, mutta loppukesän lähes joka päiväinen sade teki tuhojaan monilla viljelylohkoilla...
Photobucket