Blogistaniassa olen nyt jo monessa  blogissa - Obeesia, Susupetal, Elegia, Lastu ja mitä niitä nyt onkaan... -  törmännyt sanahaasteeseen, johon Susupetal haastoi kaikki kävijät:

-
ota lähellesi kirja tai lehti
- sulje silmäsi
- haparoi sanoja kohti
- tökkää sormi tai kynä satunnaisen sivun satunnaisen sanan kohdalle
- minne bongaamasi sana ajatuksesi vie?
- kerro se blogissassi
- haasta leikkiin mukaan niin monta kuin tahdot.

Minä ojensin käteni Toisen kaksosista koneen taakse ja työnsin käteni siellä lojuvan Aku Ankan väliin, koska haasteen mukaan myös lehti käy.  Sormeni osuikin juuri puhekuplan alapuolelle ja alin sana oli 'suvesta'!

Suvesta suveen, suvi suloinen - mikä sana!  Minä olen kesäihminen, siitä ei pääse mihinkään ja suvi on vielä se runollisempi ja romanttisempi kesän sana - suvessa paistaa aina aurinko!  Suvi lämmittää, suvi valaisee, suvi kasvattaa puut, kukat ja ruohon - suvella lämmitetään rantasaunaa, upotetaan varpaat rannan lämpimään hiekkaan (kts. Kadonnutta sanaa hakemassa) ja soudellaan järvellä kuumina auringon utuisina päivinä.   Suvella  elän minäkin erityisen vahvasti...

Suvi ei oikeastaan voi olla sateinen tai ehkä joskus joku ukkoskuuro korkeintaan - sateellakin suvipäivänä aurinko antaa valonsa loistaa... Siellä se aarre on, rantasaunalla vai rantasauna?!?
PhotobucketEn haasta ketään erityisesti vaan toivon että mahdollisimman moni innostuu ja jos osallistut haasteeseen, käy kertomassa minulle niin tulen kurkistamaan:)